آثار و برکات سوره فیل

4218

در فضیلت این سوره از امام صادق علیه السلام روایت شده است: هر کس سوره فیل را در نمازهای واجبش بخواند در روز قیامت تمامی موجودات عالم شهادت می دهند که او از نمازگزاران بوده و ندا دهنده اای در روز قیامت ندا می دهد که درباره بنده من به راست شهادت دادید. شهادت شما را درباره او پذیرفتم و او را وارد بهشت کنید او از کسانی است که خداوند او و کارهایش را دوست دارد.

بنا به گفته علمای شیعه قرائت این سوره به تنهایی در نماز جایز نبوده و باید همراه با سوره قریش به عنوان یک سوره خوانده شود.

امام صادق علیه السلام فرمودند: بین دو سوره دریک رکعت نماز جمع مکن مگر در سوره های ضحی و انشراح؛ و نیز سوره های فیل و قریش.

آثار و برکات سوره

۱) رهایی از شر دشمن

از امام صادق علیه السلام روایت شده است سوره فیل در مواجهه با دشمن خوانده شود نتیجه بخش است.

هم چنین آمده است : چهارشنبه که این سوره را ۹۸ بار بخوان و به جانب دشمنت بدم که البته مغلوب خواهد شد.

۲) مانع غرق شدن در آب

از رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم روایت است که هر کس این سوره را تلاوت نماید خداوند او را تا پایان عمر از غرق شدن در آب و دگرگونی قیافه در امان می دارد.

...برای مشاهده متن کامل و ترجمه به همراه فایل صوتی اپلیکیشن رهایی را دانلود نمایید...

(توجه نمایید که صوت مورد استفاده در برنامه لزوما صوتی که با کلمات کلیدی برای آن جستجو نموده اید نمی باشد)

لینک دانلود اپلیکیشن رهایی

اپلیکیشین رهایی با طراحی ساده و در عین حال زیبا، به شما کمک می کند همیشه و همه جا به آرشیو کامل متن، ترجمه و صوت دعاها، زیارت ها، ذکرها، سوره ها، احادیث، مناجات های مشهور و پر کاربرد دسترسی داشته باشید.

ویژگی های اپلیکیشن رهایی

کلمات جستجو شده برای این مطلب: آثار و برکات سوره فیل، سوره فیل کودکانه، دانلود سوره فیل، سوره فیل صوتی، سوره فیل برای کودکان، داستان سوره فیل، نقاشی سوره فیل، سوره فیل با معنی، شباهت سوره فیل و ماجرای طبس، شعر سوره فیل، متن سوره فیل، دانلود سوره فیل برای کودکان، سوره فیل چند آیه دارد، تنها حیوانی که اهلی نمی شود