احادیث در باب ایثار

4896

امام علی علیه السلام:

در هنگامى كه قدرت دارى، با گذشت باش، و در گاهِ تنگ دستى‌ات بخشنده، و در وقت نيازمندى‌ات، ايثارگر باش تا فضل تو كامل گردد.

امام علی علیه السلام:

ايثار، عالى‌ترين خصلت اخلاقى است.

امام علی علیه السلام:

خصلت‏های والاى انسانى، جز با عفّت و ايثار، كامل نمی‏گردد.

امام علی علیه السلام:

در هنگام ايثار است كه گوهر كريمان، نمايان می‏شود.

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله:

ايثار، زيور زهد است و بخشيدن داشته‌ها، زيور يقين.

امام علی علیه السلام:

دوستِ راستين، كسى است كه از سرِ صدق، عيبت را به تو گوشزد كند و در نبودت، تو را پاس بدارد، و تو را بر خويشتن، برگزيند.

امام صادق علیه السلام:

ـ در توصيف مؤمنان كامل ـ فرمود: آنان، كسانى‌اند كه در آسايش و سختى به برادرانْ نيكى می‏كنند، و در هنگام تنگ دستى، ايثار می‏كنند. اين گونه، خداوند، ايشان را توصيف كرده و فرموده است: «و [ديگران را] بر خويشتن، مقدّم می‏دارند، هرچند خودشان نيازمند باشند. و آنها كه از آزمندىِ نفس خويش، مصون بمانند، آنان، همان رستگاران‌اند». به خدا سوگند كه اينان، كامياب و رستگار شدند.

امام علی علیه السلام:

...برای مشاهده متن کامل و ترجمه به همراه فایل صوتی اپلیکیشن رهایی را دانلود نمایید...

لینک دانلود اپلیکیشن رهایی

اپلیکیشین رهایی با طراحی ساده و در عین حال زیبا، به شما کمک می کند همیشه و همه جا به آرشیو کامل متن، ترجمه و صوت دعاها، زیارت ها، ذکرها، سوره ها، احادیث، مناجات های مشهور و پر کاربرد دسترسی داشته باشید.

ویژگی های اپلیکیشن رهایی

کلمات جستجو شده برای این مطلب: احادیث درباره ایثار، احادیث در مورد ایثار و شهادت، احادیث در مورد ایثار و فداکاری، حدیث ایثار و فداکاری، حدیث ایثار و شهادت، حديث ايثار، حدیث درباره ایثار، حدیث درباره ایثار و فداکاری، حدیث در مورد ایثار و فداکاری، حدیث در مورد ایثار، حدیث در مورد ایثار و شهادت، حدیث درباره ایثار و شهادت، حدیث درباره ایثار و بخشندگی، حدیث درباره ایثار و گذشت، چند حدیث درباره ایثار، حدیث در مورد ایثار و از خود گذشتگی، حدیث در مورد ایثار و گذشت، حدیث درباره ی ایثار و فداکاری، حدیث درباره ی ایثار