احادیث در باب برزخ

4099

امام زین العابدین علیه السلام:

ـ در تفسير آيه «و پشت سرشان برزخى است تا روزى كه برانگيخته شوند» ـ فرمود: آن برزخ همان گور است و آنان در گور، زندگى تنگ و سختى دارند. به خدا سوگند كه گور، يا باغى از باغ‌هاى بهشت است، و يا گودالى از گودال‌هاى دوزخ.

امام علی علیه السلام:

[مردگان] به راهى در اندرون‌هاى برزخ قدم نهادند و زمين، در آن جا، بر آنان چيره گشت و گوشت‌هايشان را خورد.

امام صادق علیه السلام:

برزخ، همان گور است و در آن سزاى [انسان] در فاصله ميان دنيا و آخرت است.

تفسیر القمّی:

امام صادق علیه السلام فرمود: «برزخ، ميانه دو چيز است؛ پاداش و كيفرى است كه در فاصله ميان دنيا و آخرت به انسان می‏رسد». دليل بر اين مطلب سخن داناى اهل بيت علیهم السلام است كه فرمود: به خدا سوگند! من براى شما، جز از برزخ نمی‏ترسم.

الکافي:

ـ به نقل از عمرو بن يزيد ـ: امام صادق علیه السلام فرمود: به خدا سوگند از برزخ بر شما می‏ترسم. عرض كردم: برزخ چيست؟ فرمود: گور، از زمان مرگ تا روز رستاخيز.

امام صادق علیه السلام:

...برای مشاهده متن کامل و ترجمه به همراه فایل صوتی اپلیکیشن رهایی را دانلود نمایید...

(توجه نمایید که صوت مورد استفاده در برنامه لزوما صوتی که با کلمات کلیدی برای آن جستجو نموده اید نمی باشد)

لینک دانلود اپلیکیشن رهایی

اپلیکیشین رهایی با طراحی ساده و در عین حال زیبا، به شما کمک می کند همیشه و همه جا به آرشیو کامل متن، ترجمه و صوت دعاها، زیارت ها، ذکرها، سوره ها، احادیث، مناجات های مشهور و پر کاربرد دسترسی داشته باشید.

ویژگی های اپلیکیشن رهایی

کلمات جستجو شده برای این مطلب: احادیث درباره برزخ، احادیث درباره چشم برزخی، احادیث در مورد عالم برزخ، احادیث درباره عالم برزخ، حديث برزخ، حدیث برزخی، حدیث عالم برزخ، احادیث در مورد برزخ، حدیث راجع به برزخ، حدیث درباره برزخ، حدیث در مورد برزخ، حدیث راجب برزخ، حدیث درباره عالم برزخ، حدیث در مورد عالم برزخ، حدیث درباره ی عالم برزخ، حدیث پیامبر در مورد برزخ