احادیث در باب خیانت

6556

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله:

به كسى كه به تو خيانت كرده است خيانت نكن كه تو نيز چون او خواهى بود.

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله:

از ما نيست كسى كه درامانت خيانت كند.

امام صادق علیه السلام:

مؤمن بر هر خويى سرشته می‏شود مگر خيانت و دروغ.

الکافي:

ـ به نقل از معاوية بن عمار ـ: به امام صادق علیه السلام عرض كردم: من به كسى پولى می‏سپارم و او انكار مى‌كند كه به وى چيزى سپرده ام، بعد از مدتى او مالى به من می‏سپارد. آيا می‏توانم آن را به جاى پولى كه نزد او دارم [و به من نمی‏دهد] بردارم؟ فرمود: نه، اين خيانت است.

علل الشرائع:

ـ به نقل از ابوثمامه ـ: خدمت امام باقر علیه السلام رسيدم و عرض كردم: فدايت شوم، من می‏خواهم مجاور مكّه شوم و به مُرجئه بدهكارم، چه می‏فرمايى؟ فرمود: بدهى خود را بپرداز و مواظب باش كه خداى تعالى را بدون آن كه دَينى به گردنت باشد ديدار كنى؛ زيرا مؤمن خيانت نمى‌كند.

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله:

...برای مشاهده متن کامل و ترجمه به همراه فایل صوتی اپلیکیشن رهایی را دانلود نمایید...

لینک دانلود اپلیکیشن رهایی

اپلیکیشین رهایی با طراحی ساده و در عین حال زیبا، به شما کمک می کند همیشه و همه جا به آرشیو کامل متن، ترجمه و صوت دعاها، زیارت ها، ذکرها، سوره ها، احادیث، مناجات های مشهور و پر کاربرد دسترسی داشته باشید.

ویژگی های اپلیکیشن رهایی

کلمات جستجو شده برای این مطلب: احادیث در باب خیانت، احادیث درباره خیانت به همسر، احادیث درباره خیانت، احادیث در مورد خیانت در امانت، احادیث در مورد خیانت به همسر، حدیث خیانت به دوست، حدیث خیانت همسر، حدیث خیانت به بیت المال، حدیث خیانت در امانت، حدیث خیانت به همسر، حدیث خیانت در کار، حدیث خیانت در دوستی، حدیث درباره خیانت، حدیث درباره خیانت به همسر، حديث خيانت در امانت، حدیث درباره خیانت در امانت، حدیث از خیانت، حدیثی از خیانت، حدیث در مورد خیانت در امانت، حديث عن خيانة الزوجه، حدیث راجب خیانت به همسر، حدیث در مورد خیانت به همسر، حدیث در مورد خیانت به دوست، حدیث راجع به خیانت، حديث در مورد خيانت به همسر، حدیث راجع به خیانت در امانت، حدیث در خصوص خیانت، حدیث پیامبر در خصوص خیانت، حدیث درباره خیانت زن به شوهر، حديث درباره خيانت، حدیث درباره خیانت درامانت، حديث در مورد خيانت در امانت، حدیث راجب خیانت، احادیث راجب خیانت، حدیث در مورد خیانت زن به شوهر، حدیث در مورد خیانت زن به مرد، حدیث در مورد خیانت زن شوهردار، حدیث در مورد خیانت زن، حدیث در مورد خیانت زن به شوهرش، حدیث در مورد خیانت زنان، حدیث در مورد خیانت در کار، حدیث در مورد خیانت، حدیث در مورد خیانت همسر، حدیث در مورد خیانت به بیت المال، حدیث درباره خیانت همسر