احادیث در باب شهرت

4326

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله:

ـ در پاسخ به سؤال درباره مردى كه كار خوبى [براى آخرتش و نه ارائه به مردم] انجام می‏دهد و مردم او را می‏ستايند ـ فرمود: اين همان بشارتى است كه در دنيا به مؤمن می‏رسد.

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله:

هرگاه خداوند بنده‏ای از امّت مرا دوست بدارد، محبّت او را در دل‌هاى برگزيدگان خود و جان‌هاى فرشتگان و ساكنان عرش خود بيفكند تا او را دوست بدارند. اين است محبوب حقيقى.

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله:

آدمى را همين شرّ بس كه در دين و دنيايش انگشت نماى خلق شود؛ مگر كسى كه خداوند از بدى نگاهش دارد.

امام علی علیه السلام:

هيچ بنده‏ای نيست كه خواهان بالا رفتن يك پله در دنيا[ى نكوهيده] باشد و آن يك پله را بالا رود، مگر اين كه خداوند در آخرت پله‏ای بزرگتر و بلندتر از آن پايينش آورد.

امام صادق علیه السلام:

ـ در وصف مؤمن ـ فرمود: خواهان عزّت دنيا نيست و از خوارى آن نيز بى تابى نمی‏كند؛ مردم را غم دنيايشان است و او را انديشه آخرتش مشغول كرده است.

امام صادق علیه السلام:

...برای مشاهده متن کامل و ترجمه به همراه فایل صوتی اپلیکیشن رهایی را دانلود نمایید...

(توجه نمایید که صوت مورد استفاده در برنامه لزوما صوتی که با کلمات کلیدی برای آن جستجو نموده اید نمی باشد)

لینک دانلود اپلیکیشن رهایی

اپلیکیشین رهایی با طراحی ساده و در عین حال زیبا، به شما کمک می کند همیشه و همه جا به آرشیو کامل متن، ترجمه و صوت دعاها، زیارت ها، ذکرها، سوره ها، احادیث، مناجات های مشهور و پر کاربرد دسترسی داشته باشید.

ویژگی های اپلیکیشن رهایی

کلمات جستجو شده برای این مطلب: احادیث درباره شهرت، حدیث شهرت طلبی، حدیث درباره شهرت، حدیث لباس شهرت، حدیث در مورد شهرت طلبی، حدیث درباره شهرت طلبی، حدیث در مورد شهرت، حدیث تصویری شهرت، حدیث درباره لباس شهرت، حدیث درباره ی شهرت، شهرت در حدیث