احادیث در باب فساد

9932

امام باقر علیه السلام:

ـ درباره آيه «و از آنان كسى است كه به او ايمان نمی‏آورد» ـ فرمود: آنان دشمنان محمّد و خاندان محمّدند كه پس از او هستند. «و پروردگارت به تباهكاران داناتر است» منظور از تباهكارى، نافرمانى از خدا و رسول اوست.

امام باقر علیه السلام:

ـ در پاسخ به سؤال از آيه «و در زمين پس از اصلاح آن، فساد مكنيد» ـ فرمود: زمين فاسد شده بود و خداوند عز و جل به وسيله پيامبر خود صلی الله علیه و آله آن را اصلاح كرد و آن گاه فرمود: «و در زمين پس از اصلاح آن، فساد مكنيد».

امام رضا علیه السلام:

ـ در پاسخ به سؤالات محمّد بن سنان ـ فرمود: خداوند قتل نفْس را حرام فرمود؛ زيرا در حلال كردن آن، اگر حلال می‏شد، فساد مردمان و نابودى آنان بود و بر هم خوردن نظم و نظام جامعه…..

خداوند متعال زنا را حرام فرمود؛ زيرا مفاسدى چون قتل نفْس و از بين رفتن نَسبها و ترك تربيت كودكان و به هم خوردن مسئله ارث و ميراث و مفاسدى از اين قبيل در پى دارد.

خداوند عز و جل تهمت زدن به زنان پاكدامن را حرام فرمود؛ زيرا موجب از بين رفتن نسبها و انكار فرزند و به هم خوردن وضع ارث و ميراث و ترك تربيت [كودك] و از ميان رفتن شناختها و ديگر گناهان بزرگ و عواملى است كه به تباهى مردم می‏انجامند….

امام علی علیه السلام:

...برای مشاهده متن کامل و ترجمه به همراه فایل صوتی اپلیکیشن رهایی را دانلود نمایید...

(توجه نمایید که صوت مورد استفاده در برنامه لزوما صوتی که با کلمات کلیدی برای آن جستجو نموده اید نمی باشد)

لینک دانلود اپلیکیشن رهایی

اپلیکیشین رهایی با طراحی ساده و در عین حال زیبا، به شما کمک می کند همیشه و همه جا به آرشیو کامل متن، ترجمه و صوت دعاها، زیارت ها، ذکرها، سوره ها، احادیث، مناجات های مشهور و پر کاربرد دسترسی داشته باشید.

ویژگی های اپلیکیشن رهایی

کلمات جستجو شده برای این مطلب: احادیث درباره فساد، احادیث در مورد فساد مالی، حديث فساد ذات البين، حديث فساد العلماء، حديث فساد الحكام، حديث فساد اهل الشام، حدیث فساد حاکمان، حدیث فساد اخلاقی، حديث فساد الناس، حديث فساد المسلمين آخر الزمان، حديث فساد، حديث عن فساد اخر الزمان، حديث فساد ذات البين هي الحالقة، حديث عن فساد الاخلاق، حدیث درباره مبارزه با فساد، حدیث در مورد مبارزه با فساد، حدیث درباره فساد حاکمان، حدیث در مورد فساد حاکمان، حدیث درباره فساد اقتصادی، حدیث در مورد فساد، حدیث درباره فساد اداری، حدیث درباره فساد مالی، حدیث حضرت علی درباره فساد حاکمان، فساد در حدیث، شرح حديث فساد ذات البين، صحة حديث فساد ذات البين، حديث عن فساد الحكام، حديث عن فساد العلماء، حديث المتمسك بسنتي عند فساد امتي، حديث عن فساد، حديث عن فساد الامة، حديث عند فساد أمتي، حدیث در مورد فساد اداری، حدیث در مورد فساد اقتصادی، حدیث در مورد فساد مالی، حدیث در مورد فساد اخلاقی، حدیث پیامبر در مورد فساد