احادیث در باب مصیبت

4122

امام صادق علیه السلام:

ـ در معناى تسليت دادن ـ فرمود: اگر مرگ اين ميّت تو را به پروردگارت نزديك يا از گناهت دور كرده باشد، اين مصيبت نيست، بلكه براى تو رحمتى و نعمتى است؛ اما اگر مرگ او تو را پند نداده و از گناهت دور نكرده و به پروردگارت نزديك نساخته باشد، مصيبتِ سخت دلى تو بزرگتر از مصيبتِ مرگ ميّت توست؛ اگر پروردگارت را بشناسى.

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله:

چهار چيز است كه هر كس آنها را داشته باشد در نور اعظم خداوند [غرق] است: گواهى دادن به اين كه معبودى جز خدا نيست، و اينكه من فرستاده خدا هستم، و كسى كه چون مصيبتى به او رسد، گويد: ما از خداييم و به سوى او بر می‏گرديم؛ و كسى كه هرگاه كار خيرى انجام دهد، گويد: سپاس و ستايش خدا را كه پروردگار جهانيان است. و كسى كه هرگاه گناهى كند، گويد: از خداوند آمرزش می‏خواهم و به درگاه او توبه می‏كنم.

بحار الأنوار:

ـ به نقل از قبيصه ـ: نزد پيامبر خدا صلی الله علیه و آله نشسته بودم كه زنى آمد و از مرگ فرزندانش شكوه كرد و گفت: اى رسول خدا! از خدا براى من طلب فرزند نما. حضرت به او فرمود: چند فرزند از تو مرده است؟ عرض كرد: سه تا. فرمود: تو در برابر آتش، حصار محكمى بر گِرد خود كشيده‌اى.

الأمالی للطوسی:

...برای مشاهده متن کامل و ترجمه به همراه فایل صوتی اپلیکیشن رهایی را دانلود نمایید...

(توجه نمایید که صوت مورد استفاده در برنامه لزوما صوتی که با کلمات کلیدی برای آن جستجو نموده اید نمی باشد)

لینک دانلود اپلیکیشن رهایی

اپلیکیشین رهایی با طراحی ساده و در عین حال زیبا، به شما کمک می کند همیشه و همه جا به آرشیو کامل متن، ترجمه و صوت دعاها، زیارت ها، ذکرها، سوره ها، احادیث، مناجات های مشهور و پر کاربرد دسترسی داشته باشید.

ویژگی های اپلیکیشن رهایی

کلمات جستجو شده برای این مطلب: احادیث درباره مصیبت، احادیث در مورد صبر بر مصیبت، احادیث در مورد بلا و مصیبت، حدیث مصیبت امام حسین، حدیث مصیبت برای شکیبایی، حدیث مصیبت برای شکیبا، حدیث صبر مصیبت، حدیث صبر در مصیبت، حدیث صبر بر مصیبت، حدیث در مورد مصیبت، حدیث فرد مصیبت دیده، حدیث درباره مصیبت، حدیث عظمت مصیبت امام حسین، حدیث در مورد مصیبت امام حسین، حدیث درباره صبر بر مصیبت، حدیث صبر در برابر مصیبت، حدیث درباره مصیبت و بلا، حدیث در مورد تحمل مصیبت، حدیث درباره صبر در مصیبت، حدیث از یک فرد مصیبت دیده، حدیث یک فرد مصیبت دیده، حدیث در مورد فرد مصیبت دیده، حدیث درباره فرد مصیبت دیده