احادیث در باب وسوسه

7185

امام باقر علیه السلام:

مردى خدمت پيامبر خدا صلی الله علیه و آله آمد و عرض كرد: من دچار نفاق شده ام. حضرت فرمود: به خدا سوگند، تو منافق نشده‏ای. اگر منافق بودى نزد من نمی‏آمدى، تا مرا از آن آگاه كنى. چه چيز تو را به ترديد افكنده است؟ گمان می‏كنم آن دشمن حاضر [در همه جا، يعنى شيطان] به سراغت آمده و به تو گفته است: چه كسى تو را آفريده است؟ و تو گفته‏ای: خدا مرا خلق كرده است و او به تو گفته است: چه كسى خدا را آفريده است؟ مرد عرض كرد: آرى، سوگند به آنكه تو را به حق برانگيخت، همين گونه است.

پيامبر صلی الله علیه و آله فرمود: شيطان از طريق اعمال و كردارهايتان نزد شما آمد و نتوانست بر شما چيره شود. حالا از اين راه [يعنى راه عقايد] به سراغتان آمده است تا شما را بلغزاند. هرگاه چنين چيزى براى يكى از شما پيش آمد، خدا را به يگانگى ياد كند.

الكافي:

ـ به نقل از ابن ابى عمير از محمّد بن مسلم ـ: امام صادق علیه السلام فرمود: مردى خدمت پيامبر صلی الله علیه و آله آمد و عرض كرد: اى رسول خدا! هلاك شدم. پيامبر صلی الله علیه و آله به او فرمود: آن خبيث (شيطان) به سراغ تو آمد و گفت: چه كسى تو را آفريده است؟ و تو گفتى: خدا و او گفت: خدا را چه كسى آفريده است؟ مرد عرض كرد: آرى، سوگند به آنكه تو را به حق برانگيخت، مطلب همين گونه است [كه می‏فرماييد]. رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: به خدا سوگند كه اين ايمان محض است.

...برای مشاهده متن کامل و ترجمه به همراه فایل صوتی اپلیکیشن رهایی را دانلود نمایید...

(توجه نمایید که صوت مورد استفاده در برنامه لزوما صوتی که با کلمات کلیدی برای آن جستجو نموده اید نمی باشد)

لینک دانلود اپلیکیشن رهایی

اپلیکیشین رهایی با طراحی ساده و در عین حال زیبا، به شما کمک می کند همیشه و همه جا به آرشیو کامل متن، ترجمه و صوت دعاها، زیارت ها، ذکرها، سوره ها، احادیث، مناجات های مشهور و پر کاربرد دسترسی داشته باشید.

ویژگی های اپلیکیشن رهایی

کلمات جستجو شده برای این مطلب: احادیث درباره وسوسه شیطان، احادیث درباره وسوسه، احادیث در مورد وسوسه شیطان، حدیث وسوسه، حدیث درباره وسوسه شیطان، حدیث درمورد وسوسه های شیطان، حدیث در مورد وسوسه شیطان، حدیث درباره وسوسه های شیطانی، حدیث درباره وسوسه، حدیث در مورد وسوسه، حدیث درباره ی وسوسه شیطان