فضیلت زیارت امین الله

9668

مؤلف کتاب «صحيفهٔ مهديه» مي نويسد:

زیارت (امین الله) را به چند جهت آوردیم:

۱-در روایتی از امام باقر عليه السلام آمده است که آن حضرت فرمودند:

این کلام و این دعا (زیارت امین الله) را هر یک از شیعیان ما نزد قبر امیر مومنان یا یکی از امامان علیهم السلام بخواند ، به طور حتم و بی شک ، دعایش در صندوقچه ای از نور بالا می رود و تسلیم قائم آل محمد ارواحنا فداه میشود….

۲-این زیارت از زیاراتی است که حضرت مهدی صلوات الله علیه آن را خوانده است ؛ چنان که در جریان شرفیابی حاج علی بغدادی خدمت آن حضرت آمده است.

۳-امام زمان ارواحنا فداه در جریان دیدار حاج علی بغدادی ، تصریح و تأکید فرمودند که : این زیارت از برترین زیارت هاست.

نکته مهمی که از آن جریان استفاده می شود این است که این زیارت ، جزو زیارت های جامعه و عمومی امامان است و در تمام حرم های اهل بیت علیهم السلام می توان خواند ؛ چنان که آن حضرت این زیارت را در حرم امام کاظم و امام جواد علیهم السلام در شهر کاظمین خواندند. البته ، این نکته در روایت امام باقر عليه السلام نیز ، به صراحت بیان شده است.

مرحوم محدث قمی می فرماید: این زیارت دارای اعتباری کامل است ، و در تمام کتاب های ادعیه و زیارات آمده است.

علامه مجلسی رحمه الله این زیارت را بهترین زیارت ها از نظر متن و سند می شمارد ؛ وی می افزاید : شایسته است در تمام حرم های مطهر و مقدس خوانده شود ؛ چنان که با سند های معتبر از جابر از امام باقر عليه السلام روایت شده است که فرمود:

امام سجاد عليه السلام به زیارت قبر مطهر امیر مومنان عليه السلام رفت و نزد قبر ایستاد و گریست و قرائت نمود:

سلام بر تو ، ای امانت دار خداوند در زمینش، و حجت او بر بندگانش ؛ (سلام بر تو ، ای فرمانروای مومنان) گواهی می دهم که شما به طور کامل در راه خدا جهاد کردی و حقش را ادا فرمودی ؛ به کتاب خدا عمل نمودی ، و از سنت های پیامبر –درود خدا بر او و آل او – پیروی کردی ؛ تا آن که خداوند تعالی ، شما را به جوارش فرا خواند ، و با اختیار و انتخابش شما را از این دنیا به سوی خود برد ؛ و با وجودی که حجت های رسایی بر تمام آفریدگان داشتی ، باز هم حجت را بر دشمنانت تمام کرد.

...برای مشاهده متن کامل و ترجمه به همراه فایل صوتی اپلیکیشن رهایی را دانلود نمایید...

(توجه نمایید که صوت مورد استفاده در برنامه لزوما صوتی که با کلمات کلیدی برای آن جستجو نموده اید نمی باشد)

لینک دانلود اپلیکیشن رهایی

اپلیکیشین رهایی با طراحی ساده و در عین حال زیبا، به شما کمک می کند همیشه و همه جا به آرشیو کامل متن، ترجمه و صوت دعاها، زیارت ها، ذکرها، سوره ها، احادیث، مناجات های مشهور و پر کاربرد دسترسی داشته باشید.

ویژگی های اپلیکیشن رهایی

کلمات جستجو شده برای این مطلب: فضیلت زیارت امین الله، فضيلت زيارت امين الله، ثواب زیارت امین الله، ثواب زيارت امين الله، فضیلت خواندن زیارت امین الله، ثواب خواندن زیارت امین الله، فضیلت های زیارت امین الله