آثار و برکات حدیث کساء

10697

در بخش نهایی حدیث کساء آمده است حضرت علی(ع) از رسول خدا، پرسیدندکه چه اثرو فضیلتی براین واقعه ازجانب خدا قرار داده شده است؟ پیامبر(ص) فرمودند: قسم به آنکه به حق، مرا به پیامبری مبعوث کرد، این حدیث در مجلسی از مجالس اهل زمین که جمعی از دوستان و شعیان ما درآن باشند، نقل نمی شود، مگر اینکه از جانب خدا برآنها رحمت نازل می شود و ملائکه برآن جمع احاطه نموده و برای آنها طلب مغفرت می کنند و اگر در بین آن جمع اندوهناک و غمگینی باشد، اندوه و غمش برطرف می شود» امام علی (ع) پس از شنیدن آثار و فضایل آن فرمودند:« به خدا سوگند! ما و شیعیانمان در دنیا و آخرت رستگار شدیم و سعادت یافتیم».

به عقیده برخی از بزرگان و اهل تحقیق قوی ترین سند حدیث شریف کساء جلالت محتوایی و آثار شگفتی است که گرفتاران با خواندن این حدیث و وارد شدن به فضای معنوی آن خارج از محاسبات طبیعی به مراد خویش می رسند و معضلات و مشکلات خود را به وسیله توسل به این حدیث برطرف می نمایند.

به نقل از برخی از نزدیکان مرحوم آیت الله گلپایگانی، وقتی مشکلی برای این عالم پیش می آمد، ایشان به حدیث کساء متوسل می شدند و در مواقعی که کسی نزد ایشان می آمد و مشکلی داشت، ایشان یک جزوه حدیث کساء به او می دادند و می فرمودند: «از طریق توسل به حدیث کساء، مشکل خود رابرطرف کنید» .

حتی زمانی که جمعی از مسئولان مملکتی نزد ایشان رفتند و دربارۀ جنگ تحمیلی با ایشان صحبت کردند، ایشان در جواب فرمودند: « به حدیث کساء متوسل شوید».( به نقل از داماد ایشان حجت الاسلام سید رضا موحد ابطحی)

یکی از مراجع بزرگوار تقلیدنقل می کردند : آیت الله قاضی استاد عرفان و اخلاق علامه طباطبایی، صاحب تفسیر المیزان، به حدیث کساء بسیار اعتقاد داشت و اگر کسی به ایشان مراجعه می کرد و از مشکلات خود برای ایشان می گفت، در جواب به خواندن حدیث کساء، سفارش می کردند. همچنین آیت الله قاضی به رعایت آداب خاصی برای جلسات حدیث کساء اشاره می نمودند؛ برای مثال می فرمودند: در جلسات حدیث کساء، چوب عود آتش بزنید. ( به نقل از سید ححسن شفیعی آیت بصیرت ص ۶۸ )

آیت الله حاج میرزا محمد طیب زاده، برای برآورده شدن حاجات، به خواندن حدیث کساء سفارش می کردند. حتی افرادی که مشکل بسیار بزرگی داشتند، یا حاجت بسیار مهمی پیدا می کردند، نزد ایشان می رفتند و خواهش می کردندایشان حدیث کساء را به نیابت ازآنان بخوانند.تأثیر حدیث کساء خواندن ایشان، در فع مشکلات و برآورده شدن حاجات زبانزد مردم اصفهان بود.

...برای مشاهده متن کامل و ترجمه به همراه فایل صوتی اپلیکیشن رهایی را دانلود نمایید...

(توجه نمایید که صوت مورد استفاده در برنامه لزوما صوتی که با کلمات کلیدی برای آن جستجو نموده اید نمی باشد)

لینک دانلود اپلیکیشن رهایی

اپلیکیشین رهایی با طراحی ساده و در عین حال زیبا، به شما کمک می کند همیشه و همه جا به آرشیو کامل متن، ترجمه و صوت دعاها، زیارت ها، ذکرها، سوره ها، احادیث، مناجات های مشهور و پر کاربرد دسترسی داشته باشید.

ویژگی های اپلیکیشن رهایی

کلمات جستجو شده برای این مطلب: آثار و برکات حدیث کساء، آثار و برکات حدیث کسا، آثار و برکات خواندن حدیث کسا، آثار و برکات حدیث شریف کساء، آثار و برکات حدیث شریف کسا، اثار برکات حدیث کسا، آثار و برکات توسل به حدیث کسا، دانلود حدیث کساء، حدیث کساء متن، حدیث کسا، حدیث شریف کساء، حدیث کساء صوتی، دعای حدیث کساء