فواید تسبیحات حضرت زهرا(س)

4222

امام باقر علیه السلام می فرماید:

به خداوند سوگند اگر چیزی بهتر از این تسبیح وجود داشت، همانا رسول خدا صلی الله علیه و آله او را به فاطمه علیهاالسلام می آموخت .

تسبیح حضرت زهرا علیهاالسلام از آثار و برکات بسیاری برخوردار است که با توجه به روایات اسلامی به پاره ای از آن اشاره می شود.

۱٫ آمرزش گناهان

امام صادق علیه السلام می ‏فرماید:
هر کس پس از اتمام نماز واجب و قبل از آنکه حالت نماز را بر هم زند – در همان حالت نشسته و رو به قبله – تسبیح حضرت فاطمه علیهاالسلام را به جای آورد گناهان او بخشیده می شود.

۲٫ نجات از بدبختی

امام صادق علیه السلام می ‏فرماید:
ای اباهارون! ما بچّه‏ های خود را همان طور که به نماز امر می ‏کنیم، به تسبیح حضرت فاطمه علیهاالسلام نیز امر می‏ کنیم. تو نیز بر آن مداومت کن؛ زیرا هرگز به شقاوت نیفتاده است، بنده‏ای که بر آن مداومت نموده است.

۳٫ پاداش بهشت

امام صادق علیه السلام می فرماید:
هر کس تسبیح فاطمه علیهاالسلام را در نماز واجب و قبل از این که از حالت جلوس تشهد و سلام خارج شود به جا آورد، خدا بهشت را بر او واجب کند.

۴٫ بسیار به یاد خدا

امام صادق علیه السلام درباره آیه «اذکروا الله ذکرا کثیرا» می فرماید:
کسی که تسبیح حضرت فاطمه علیهاالسلام را بگوید، خدا را به ذکر کثیر یاد کرده است.

و نیز می فرماید:هر کس شب را با تسبیح حضرت فاطمه علیهاالسلام سپری کند (و هنگام خواب تسبیح گوید) از مردان و زنانی باشد که خدا را زیاد یاد می کنند.

۵٫ سپری در برابر شیطان

امام باقر علیه السلام می‏ فرماید:
هر کس تسبیح حضرت فاطمه علیهاالسلام را به جا آورد و پس از آن استغفار کند، مورد مغفرت قرار می‏ گیرد و آن تسبیح به زبان صد است و در میزان (اعمال) هزار (ثواب) دارد و شیطان را دور کرده و خدای رحمان را خشنود می‏نماید.

...برای مشاهده متن کامل و ترجمه به همراه فایل صوتی اپلیکیشن رهایی را دانلود نمایید...

(توجه نمایید که صوت مورد استفاده در برنامه لزوما صوتی که با کلمات کلیدی برای آن جستجو نموده اید نمی باشد)

لینک دانلود اپلیکیشن رهایی

اپلیکیشین رهایی با طراحی ساده و در عین حال زیبا، به شما کمک می کند همیشه و همه جا به آرشیو کامل متن، ترجمه و صوت دعاها، زیارت ها، ذکرها، سوره ها، احادیث، مناجات های مشهور و پر کاربرد دسترسی داشته باشید.

ویژگی های اپلیکیشن رهایی

کلمات جستجو شده برای این مطلب: فواید تسبیحات حضرت زهرا س