احادیث در باب آرزو

4059

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله:

آرزو، براى امت من رحمت است. و اگر آرزو نبود، هيچ مادرى فرزند خود را شير نمی‏داد و هيچ باغبانى درختى بر نمی‏نشاند.

تنبيه الخواطر:

عيسى علیه السلام نشسته بود و پير مردى با بيل زمين را شيار مى‌كرد، عيسى علیه السلام فرمود: بار خدايا! آرزو (اميد) را از او برگير. آن پير در دم بيل را كنار نهاد و دراز كشيد. ساعتى گذشت و عيسى گفت: بار خدايا! آرزو را به او بازگردان.

آن پير بي درنگ برخاست و شروع به كار كرد.

امام علی علیه السلام:

از آرزوى پوچ و باطل بپرهيزيد؛ زيرا چه بسا كسى كه به اميد فردا بود، ولى آن را پشت سر نگذاشت و چه بسا كسى كه در آغاز شب به او غبطه مى‌خورند ولى در پايان آن به حال او مى‌گريند.

امام علی علیه السلام:

از فريبندگى آرزوها بپرهيزيد؛ زيرا، بسا آن كه در آرزوى روزى [بهتر] بوده ولى آن را در نيافته و بسا آن كه خانه‌اى ساخته امّا در آن ننشسته و بسا آن كه مالى گرد آورده و آن را نخورده است.

امام علی علیه السلام:

...برای مشاهده متن کامل و ترجمه به همراه فایل صوتی اپلیکیشن رهایی را دانلود نمایید...

(توجه نمایید که صوت مورد استفاده در برنامه لزوما صوتی که با کلمات کلیدی برای آن جستجو نموده اید نمی باشد)

لینک دانلود اپلیکیشن رهایی

اپلیکیشین رهایی با طراحی ساده و در عین حال زیبا، به شما کمک می کند همیشه و همه جا به آرشیو کامل متن، ترجمه و صوت دعاها، زیارت ها، ذکرها، سوره ها، احادیث، مناجات های مشهور و پر کاربرد دسترسی داشته باشید.

ویژگی های اپلیکیشن رهایی

کلمات جستجو شده برای این مطلب: احادیث درباره آرزو، احادیث درباره ی آرزو، حدیث آرزومندی که در این، حدیث آرزو، حدیث آرزوی شهادت، حديث آرزومندي شجريان، حدیث آرزوهای دراز، حدیث آرزومندی که در، حدیث درباره آرزو، حدیث راجع به آرزو، حدیث آرزوی دست نیافتنی، حدیث در مورد ارزو، حدیث درباره آرزوها، حدیثی درباره آرزو، حدیثی در مورد آرزو، حدیث در مورد آرزو داشتن، حدیث پیامبر در مورد آرزو، حدیث حضرت علی در مورد آرزو، حدیث آرزومندی حافظ، حدیث در مورد آرزو، حدیث آرزوی مرگ، حدیث با موضوع آرزو، حدیث در مورد آرزوها