احادیث در باب رحمت

5302

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله:

خداوند روزی که آسمان‌ها و زمین را آفرید، صد رحمت بیافرید که هر یک از آنها میان زمین و آسمان را پر می‌کند و یکی را در زمین قرار داد که بوسیله آن مادر به فرزند محبت می‌کند و حیوانات وحشی و پرندگان به یکدیگر مأنوسند و نودونه رحمت را نگه داشته و همین که روز قیامت شود این یک رحمت را نیز بر آن می‌افزاید.

كنز العمّال عن عمر:

ـ به نقل از عمر ـ: عدّه‌اى اسير نزد پيامبر صلی الله علیه و آله آوردند. ناگهان زنى از اسيران، كه چشمش به كودكى اسير افتاده بود، دويد و او را در آغوش گرفت و شيرش داد. پيامبر صلی الله علیه و آله به ما فرمود: آيا به نظر شما اين زن هيچ گاه حاضر مى‌شود كودك خود را در آتش افكند؟ عرض كرديم: خير؛ تا قدرت داشته باشد اين كار را نمى‌كند. پيامبر فرمود: خداوند نسبت به بندگان خود مهربانتر از اين مادر نسبت به فرزند خود است.

امام باقر علیه السلام:

همانا خداوند تبارك و تعالى بردبار و داناست. خشمش، در حقيقت، بر كسى است كه خشنودى او را پذيرا نباشد و از كسى دريغ مى‌دارد كه پذيراى عطاى او نباشد و كسى را گمراه مى‌كند كه هدايت او را نپذيرد… خداوند رحمت را بر خود واجب كرده است؛ پس رحمتِ او بر غضبش پيشى گرفت و به راستى و عدالت به پايان رسيد.

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله:

...برای مشاهده متن کامل و ترجمه به همراه فایل صوتی اپلیکیشن رهایی را دانلود نمایید...

(توجه نمایید که صوت مورد استفاده در برنامه لزوما صوتی که با کلمات کلیدی برای آن جستجو نموده اید نمی باشد)

لینک دانلود اپلیکیشن رهایی

اپلیکیشین رهایی با طراحی ساده و در عین حال زیبا، به شما کمک می کند همیشه و همه جا به آرشیو کامل متن، ترجمه و صوت دعاها، زیارت ها، ذکرها، سوره ها، احادیث، مناجات های مشهور و پر کاربرد دسترسی داشته باشید.

ویژگی های اپلیکیشن رهایی

کلمات جستجو شده برای این مطلب: احادیث درباره رحمت خدا، احادیث در مورد رحمت الهی، احادیث در مورد ناامیدی از رحمت خدا، احادیث در مورد رحمت خدا، احادیث در مورد رحمت خداوند، احادیثی در مورد رحمت خدا، احادیثی درباره رحمت خدا، حدیث رحمت الهی، حديث رحمتي سبقت غضبي، حديث رحمتك اوسع من ذنوبي، حدیث رحمت، حدیث رحمت خداوند، حديث رحمتي سبقت عذابي، حديث رحمتي تغلب غضبي، حديث رحمتي سبقت قدرتي، حدیث دختر رحمت پسر نعمت، حدیث رحمت از پیامبر، حدیث دختر رحمت است، حديث عن رحمة الله، حدیث ناامیدی از رحمت خدا، حدیث درباره ناامیدی از رحمت خدا، حدیث از رحمت خدا، حدیث درباره رحمت الهی، حدیث در مورد رحمت الهی، حدیث ماه رمضان اولش رحمت، حدیث درباره امید به رحمت خدا، حدیث امید به رحمت خدا، حدیث در مورد رحمت بودن دختر، حدیث درباره رحمت خدا، حدیث درباره رحمت، حدیث پیامبر رحمت، حدیث درباره پیامبر رحمت، حدیث در مورد پیامبر رحمت، حدیث دختر رحمت و پسر نعمت، حدیث قدسی رحمت خدا، حدیث راجب رحمت خدا، حدیث در مورد رحمت خدا، حدیث در مورد رحمت خداوند، حدیث درباره رحمت خداوند، حدیث در مورد رحمت، حدیث دختر مایه رحمت، حدیث قدسی در مورد رحمت خدا، حدیث نسیم رحمت