احادیث در باب سخن

4023

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله:

گاه انسان سخنى خشنود كننده خدا می‏گويد كه گمان نمی‏كند آن سخن بدانجا رسد كه رسيد و خداوند متعال به سبب آن سخن خشنودى خود را تا روزى كه ديدارش كند، براى او می‏نويسد و گاه انسان سخنى ناخرسندكننده خداوند می‏گويد كه گمان نمی‏كند آن سخن بدانجا رسد كه رسيد و خداوند به سبب آن سخن خشم و ناخشنودى خود را تا روزى كه ديدارش كند، براى او می‏نويسد.

تحف العقول:

از امام على علیه السلام پرسيدند: بهترين چيزى كه خدا آفريده كدام است؟ فرمود: سخن. عرض شد: زشت‌ترين چيزى كه خدا آفريده كدام است؟ فرمود: سخن. سپس فرمود: با سخن است كه روسفيدى حاصل می‏شود و با سخن است كه روسياهى به وجود مى‌آيد.

امام علی علیه السلام:

زنهار، از به زبان آوردن سخنان زشت؛ زيرا كه فرومايگان را گرد تو جمع می‏كند و گران مايگان را از تو می‏رماند.

امام علی علیه السلام:

زنهار از سخن زشت؛ كه دل را كينه‌ور می‏سازد.

امام علی علیه السلام:

هر كه گفتارش بد باشد، ملامت بسيار شنود.

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله:

...برای مشاهده متن کامل و ترجمه به همراه فایل صوتی اپلیکیشن رهایی را دانلود نمایید...

(توجه نمایید که صوت مورد استفاده در برنامه لزوما صوتی که با کلمات کلیدی برای آن جستجو نموده اید نمی باشد)

لینک دانلود اپلیکیشن رهایی

اپلیکیشین رهایی با طراحی ساده و در عین حال زیبا، به شما کمک می کند همیشه و همه جا به آرشیو کامل متن، ترجمه و صوت دعاها، زیارت ها، ذکرها، سوره ها، احادیث، مناجات های مشهور و پر کاربرد دسترسی داشته باشید.

ویژگی های اپلیکیشن رهایی

کلمات جستجو شده برای این مطلب: احادیث در مورد سخنرانی، حدیث سخنرانی، حدیث سخنان بیهوده، حدیث سخنچینی، حدیث سخنوری، حدیث سخنان بزرگان، حدیث سخنان امام علی، حدیث سخنی، حدیث سخنگو، حدیث درباره سخنان بیهوده، حدیث از سخنان حضرت علی، حدیث و سخنان امامان، حدیث در مورد سخنان امام حسین، حدیث و سخنان بزرگان، حدیث و سخنان بزرگان دین