احادیث در باب عصمت

4023

معاني الأخبار:

ـ به نقل از امام كاظم از پدرانش از امام زين العابدين علیهم السلام ـ: امامِ ما خاندان، جز معصوم نباشد و عصمت امرى نيست كه در ظاهر فرد باشد و به وسيله آن شناخته شود. از اين رو، معصوم بايد تعيين شود.

عرض شد: يابن رسول الله! پس،معناى معصوم چيست؟ حضرت فرمود: معصوم كسى است كه به ريسمان خدا چنگ در زند، و ريسمان خدا همان قرآن است و اين دو (معصوم و قرآن) تا روز قيامت از هم جدا نمی‏شوند. امام به سوى قرآن رهنمون می‏شود و قرآن به سوى امام و اين فرموده خداوند عز و جل است، آن جا كه می‏فرمايد: «همانا اين قرآن به آنچه درست‌تر است راه می‏نمايد».

امام صادق علیه السلام:

ـ در پاسخ به سؤال هشام از معناى معصوم ـ فرمود: معصوم كسى است كه به كمك خدا از همه محرّمات الهى خود را نگه دارد. خداوند تبارك و تعالى فرموده است: «و هر كه به خدا عصمت و پناه جويد، هر آينه به راه راست هدايت شده است».

امام علی علیه السلام:

هر كه عصمت به او الهام شود، از لغزش‌ها در امان ماند.

امام علی علیه السلام:

عبرت آموزى، عصمت (لغزش ناپذيرى) به بار می‏آورد.

امام علی علیه السلام:

...برای مشاهده متن کامل و ترجمه به همراه فایل صوتی اپلیکیشن رهایی را دانلود نمایید...

(توجه نمایید که صوت مورد استفاده در برنامه لزوما صوتی که با کلمات کلیدی برای آن جستجو نموده اید نمی باشد)

لینک دانلود اپلیکیشن رهایی

اپلیکیشین رهایی با طراحی ساده و در عین حال زیبا، به شما کمک می کند همیشه و همه جا به آرشیو کامل متن، ترجمه و صوت دعاها، زیارت ها، ذکرها، سوره ها، احادیث، مناجات های مشهور و پر کاربرد دسترسی داشته باشید.

ویژگی های اپلیکیشن رهایی

کلمات جستجو شده برای این مطلب: حدیث عصمت امامان، حدیث درباره عصمت امامان، حدیث درباره عصمت، حدیث درباره عصمت پیامبر، حدیث در مورد عصمت، حدیث در مورد عصمت پیامبران