احادیث در باب هدیه

3034

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله:

به يكديگر هديه دهيد، تا نسبت به همديگر با محبت شويد. به يكديگر هديه دهيد؛ زيرا هديه كينه‏ها را می‏برد.

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله:

هديه دادن، محبّت می‏آورد و برادرى را نگه می‏دارد و كينه و دشمنى را می‏برد. براى يكديگر هديّه ببريد تا دوستدار هم شود.

امام علی علیه السلام:

اگر به برادر مسلمان خود هديه‏ای دهم كه به كارش آيد، خوشتر است نزد من از اينكه همانند آن هديه صدقه دهم.

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله:

هدايايى كه به كارگزاران پيشكش می‏شود، خيانت است.

صحيح بخاری:

پيامبر صلی الله علیه و آله مردى از بنى اسد به نام ابن اُتبيّه را مأمور جمع آورى زكات كرد. چون اموال زكات را آورد، عرض كرد: اين براى شماست و اين هم به خود من هديه شده است. رسول خدا صلی الله علیه و آله بر منبر ايستاد… و پس از حمد و ثناى خداوند، فرمود: چه شده است كه كارگزار را می‏فرستيم و وقتى می‏آيد می‏گويد: اين از آنِ توست و اين از آنِ من؟! چرا در خانه پدر و مادرش نمی‏نشيند تا ببيند آيا باز هم براى او هديه می‏آورند يا نه؟! سوگند به آنكه جان من در دست اوست [آن كارگزار] هيچ چيز بر ندارد مگر اينكه روز قيامت آن را بر دوش خود كشد، در حالى كه اگر شتر باشد صداى شتر و اگر گاو باشد صداى گاو و اگر گوسفند باشد صداى گوسفند می‏دهد.

امام علی علیه السلام:

...برای مشاهده متن کامل و ترجمه به همراه فایل صوتی اپلیکیشن رهایی را دانلود نمایید...

(توجه نمایید که صوت مورد استفاده در برنامه لزوما صوتی که با کلمات کلیدی برای آن جستجو نموده اید نمی باشد)

لینک دانلود اپلیکیشن رهایی

اپلیکیشین رهایی با طراحی ساده و در عین حال زیبا، به شما کمک می کند همیشه و همه جا به آرشیو کامل متن، ترجمه و صوت دعاها، زیارت ها، ذکرها، سوره ها، احادیث، مناجات های مشهور و پر کاربرد دسترسی داشته باشید.

ویژگی های اپلیکیشن رهایی

کلمات جستجو شده برای این مطلب: حدیث در باب هدیه، احادیث درباره هدیه دادن، احادیث درباره هدیه، احادیث در مورد هدیه دادن عطر، احادیث در مورد هدیه دادن، احادیثی در مورد هدیه دادن، احادیثی درباره هدیه دادن، حدیث هدیه دادن به کودکان، حدیث هدیه دادن به همسر، حدیث هدیه دادن عیب ها، حدیث هدیه دادن عطر، حدیث هدیه به اموات، حدیث هدیه به همسر، حدیث هدیه دادن عیب، حدیث هدیه عطر، حدیث هدیه دادن به فرزندان، حديث خامس هديه في الطهاره، حديث خامس هديه في الصلاه، هديه حديثي الولاده، حديث هديه في التعامل مع الصغار، حدیث برای هدیه دادن، حدیث درباره هدیه به همسر، حدیث راجع به هدیه دادن، حدیث درباره هدیه، حدیث بهترین هدیه، حديث هديه دادن، حدیث درباره هدیه دادن، حدیث در مورد رد هدیه، حديث هديه مع ذوي رحمه، حدیث در مورد هدیه عطر، حدیث درباره هدیه دادن عطر، حديث عن هديه، حدیث درباره هدیه دادن کتاب، حدیث درباره هدیه گرفتن، حدیث در مورد هدیه گرفتن، حدیث درباره پس گرفتن هدیه، حدیث پیامبر در مورد هدیه گرفتن، حدیث در مورد هدیه، حدیث در مورد هدیه دادن به دوست، حديث در مورد هديه دادن، حدیث پیامبر در مورد هدیه دادن، حدیث هدیه دادن مرد به همسر، حدیث در مورد هدیه دادن به همسر، حدیث در مورد هدیه دادن به دیگران، حدیث در مورد هدیه به اموات، حدیث درباره ی هدیه