فضیلت زیارت آل یاسین

14186

زیارت آل یاسین یکی از زیارت های مشهور و منسوب به امام زمان (عج) می باشد که برای گشایش در کارها و بخت گشایی بسیار نافع است.

زیارت آل یاسین با ۲۳ سلام آغاز شده است: سلام اول به آل یس (عترت پاک پیامبر صلی الله علیه و آله) و سلام های بعدی هر یک با القاب و عناوين خاص حضرت مهدی علیه السلام می باشد.سپس با اظهار و اقرار به اصول اعتقادی صحیح و گواه گرفتن امام بر آنها و تجدید عهد وفاداری نسبت به اولیای دین، زیارت به پایان می رسد.

این زیارت به تصریح برخی از علما، جامع و کامل و بهترین زیارت آن حضرت است و در همه اوقات می شود آن را خواند.سندهای این زیارت صحیح و معتبر بوده و در مجموعه های مهم حدیثی و دعا نقل گردیده است .جمع کثیری از شیعیان به خواندن این زیارت و دعای بعد از آن مداومت دارند و جلسات خاصی برای خواندن آن به طور دسته جمعی در شهرهای مختلف شیعه نشین برگزار می گردد.

زیارت آل یاسین در کتاب‌های مهم حدیثی و دعایی نقل شده و به تصریح برخی علما، از بهترین زیارت‌های امام زمان است و می‌توان در همه اوقات آن را قرائت کرد.

ابتدا با این زیارت، امام زمان (عج) را با القاب گوناگونی که دارند، مخاطب قرار می‌دهیم آن هم القابی که از جایگاه ویژه ایشان نزد خداوند متعال حکایت دارد و اینچنین به ایشان عرض ادب و سلام می‌کنیم و می‌گوییم: «السلام علیک یا باب ا…»
یا می‌گوییم «السلام علیک یا خلیفه ا…».

بنابراین، ابتدا سلام ها عرض می‌شود و سپس زائر به حالات گوناگون ایشان در عبادت سلام کرده و عرض می‌کند: سلام بر تو آنگاه که نماز می‌خوانی و آنگاه که قنوت می‌گویی و یا می‌گوید: «السلام علیک حین ترکعُ و تسجُد» سلام بر تو آنگاه که رکوع و سجده می‌کنی!

یعنی این فرازها مشتمل بر سلام است و ارادت شیعه را نسبت به حضرت ولیعصر (عج) مطرح می‌کند.

سپس اعتقادات شیعه مرور و عقایدش بازگو می‌شود؛ یعنی شیعه منتظر در محضر امام معصوم (ع) اعتقادات حق خود را بیان و به آنها اعتراف می‌کند، هم درباره توحید، هم نبوت پیامبر (ص) و امامت یک به یک ائمه (ع) و بعد اعتراف به مسایلی از قبیل رجعت، معاد و مسأله زنده شدن پس از مرگ و عبور از صراط و حساب و کتاب و بهشت و جهنم دارد.

سرانجام آنکه شیعه منتظر در بخش پایانی این زیارت در برابر حضرت ولیعصر (عج) اعلام می‌کند معیار حق و باطل و معیار شناخت کار خوب از بد یعنی معروف از منکر، امام (ع) است نه چیز دیگر و این معنایش آن است که فرمول شیعه در زندگی بر اساس خط روشنی است که امام (ع) ترسیم می‌کند، از این رو، دیگر جایی برای هوی پرستی و پاسخگویی به تمایلات فردی و جمعی و حرکت بر اساس خواهشهای کسانی که برابر خط امامت هستند، باقی نمی ماند.

...برای مشاهده متن کامل و ترجمه به همراه فایل صوتی اپلیکیشن رهایی را دانلود نمایید...

(توجه نمایید که صوت مورد استفاده در برنامه لزوما صوتی که با کلمات کلیدی برای آن جستجو نموده اید نمی باشد)

لینک دانلود اپلیکیشن رهایی

اپلیکیشین رهایی با طراحی ساده و در عین حال زیبا، به شما کمک می کند همیشه و همه جا به آرشیو کامل متن، ترجمه و صوت دعاها، زیارت ها، ذکرها، سوره ها، احادیث، مناجات های مشهور و پر کاربرد دسترسی داشته باشید.

ویژگی های اپلیکیشن رهایی

کلمات جستجو شده برای این مطلب: فضیلت زیارت آل یاسین، ثواب زیارت آل یاسین، فضيلت زيارت ال ياسين، فضیلت خواندن زیارت آل یاسین، فضیلت های زیارت آل یاسین، ثواب خواندن زیارت آل یاسین، فضيلت خواندن زيارت آل ياسين، خواص و فضیلت زیارت آل یاسین، فضیلت زیارت آل یس، در فضیلت زیارت آل یاسین، فضیلت خواندن زیارت آل یس، درباره فضیلت زیارت ال یاسین