احادیث در باب ایثار

5160

امام علی علیه السلام:

در هنگامى كه قدرت دارى، با گذشت باش، و در گاهِ تنگ دستى‌ات بخشنده، و در وقت نيازمندى‌ات، ايثارگر باش تا فضل تو كامل گردد.

امام علی علیه السلام:

ايثار، عالى‌ترين خصلت اخلاقى است.

امام علی علیه السلام:

خصلت‏های والاى انسانى، جز با عفّت و ايثار، كامل نمی‏گردد.

امام علی علیه السلام:

در هنگام ايثار است كه گوهر كريمان، نمايان می‏شود.

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله:

ايثار، زيور زهد است و بخشيدن داشته‌ها، زيور يقين.

امام علی علیه السلام:

دوستِ راستين، كسى است كه از سرِ صدق، عيبت را به تو گوشزد كند و در نبودت، تو را پاس بدارد، و تو را بر خويشتن، برگزيند.

امام صادق علیه السلام:

ـ در توصيف مؤمنان كامل ـ فرمود: آنان، كسانى‌اند كه در آسايش و سختى به برادرانْ نيكى می‏كنند، و در هنگام تنگ دستى، ايثار می‏كنند. اين گونه، خداوند، ايشان را توصيف كرده و فرموده است: «و [ديگران را] بر خويشتن، مقدّم می‏دارند، هرچند خودشان نيازمند باشند. و آنها كه از آزمندىِ نفس خويش، مصون بمانند، آنان، همان رستگاران‌اند». به خدا سوگند كه اينان، كامياب و رستگار شدند.

امام علی علیه السلام:

...برای مشاهده متن کامل و ترجمه به همراه فایل صوتی اپلیکیشن رهایی را دانلود نمایید...

(توجه نمایید که صوت مورد استفاده در برنامه لزوما صوتی که با کلمات کلیدی برای آن جستجو نموده اید نمی باشد)

لینک دانلود اپلیکیشن رهایی

اپلیکیشین رهایی با طراحی ساده و در عین حال زیبا، به شما کمک می کند همیشه و همه جا به آرشیو کامل متن، ترجمه و صوت دعاها، زیارت ها، ذکرها، سوره ها، احادیث، مناجات های مشهور و پر کاربرد دسترسی داشته باشید.

ویژگی های اپلیکیشن رهایی

کلمات جستجو شده برای این مطلب: احادیث درباره ایثار، احادیث در مورد ایثار و شهادت، احادیث در مورد ایثار و فداکاری، حدیث ایثار و فداکاری، حدیث ایثار و شهادت، حديث ايثار، حدیث درباره ایثار، حدیث درباره ایثار و فداکاری، حدیث در مورد ایثار و فداکاری، حدیث در مورد ایثار، حدیث در مورد ایثار و شهادت، حدیث درباره ایثار و شهادت، حدیث درباره ایثار و بخشندگی، حدیث درباره ایثار و گذشت، چند حدیث درباره ایثار، حدیث در مورد ایثار و از خود گذشتگی، حدیث در مورد ایثار و گذشت، حدیث درباره ی ایثار و فداکاری، حدیث درباره ی ایثار