احادیث در باب جبران

4151

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله:

هر كس كه احسانى به او شود و بتواند جبران كند، بايد آن را تلافى نمايد و اگر نتواند، بايد از آن قدردانى كند؛ زيرا كسى كه از احسانى قدردانى كند، در واقع از آن سپاسگزارى كرده است و هر كس احسان را ناديده بگيرد، ناسپاسى كرده است.

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله:

هر گاه كسى به شما نيكى كرد، جبرانش كنيد و اگر چيزى نداشتيد كه آن را جبران نماييد، برايش به درگاه خدا دعا كنيد، چندان كه فكر كنيد پاداش احسان او را داده ايد.

امام علی علیه السلام:

ـ در بيان حقوق ـ فرمود: آن گاه خداوند سبحان از جمله حقوق خويش، براى مردم حقوقى نسبت به يكديگر واجب فرمود. و آنها را به گونه‏ای قرار داد كه يكديگر را جبران مى‌كنند و هر يك موجب ديگرى مى‌شود و هر حقى جز در مقابل حقى ديگر، واجب نمى‌شود.

امام علی علیه السلام:

كسى كه در عوضِ نيكى تو، تشكّر و قدردانى كند، بيش از آنچه از تو گرفته به تو داده است.

امام علی علیه السلام:

هر گاه به تو درودى گفته شد، با درودى بهتر از آن پاسخ گوى و هر گاه احسانى به تو شد، به احسانى بهتر از آن جبرانش كن. با وجود اين، فضيلت از آنِ آغازگر [نيكى] است.

امام علی علیه السلام:

...برای مشاهده متن کامل و ترجمه به همراه فایل صوتی اپلیکیشن رهایی را دانلود نمایید...

(توجه نمایید که صوت مورد استفاده در برنامه لزوما صوتی که با کلمات کلیدی برای آن جستجو نموده اید نمی باشد)

لینک دانلود اپلیکیشن رهایی

اپلیکیشین رهایی با طراحی ساده و در عین حال زیبا، به شما کمک می کند همیشه و همه جا به آرشیو کامل متن، ترجمه و صوت دعاها، زیارت ها، ذکرها، سوره ها، احادیث، مناجات های مشهور و پر کاربرد دسترسی داشته باشید.

ویژگی های اپلیکیشن رهایی

کلمات جستجو شده برای این مطلب: حديث جبران الخاطر، حدیث جبران گذشته، حدیث جبران، حديث جبران باسيل، حدیث جبران بدی با خوبی، حدیث جبران محبت، حدیث جبران خوبی، حدیث درباره جبران اشتباه، حديث عن جبران الخاطر، حدیث در مورد جبران اشتباه، حديث عن جبران الخواطر، صحة حديث جبران الخواطر، حدیث درباره جبران، حدیث درباره جبران خوبی، حديث جبران خليل جبران، حدیث درباره جبران گذشته، حدیث در مورد جبران، حدیث در مورد جبران گذشته، حدیث در مورد جبران نماز قضا